×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 243

مدیریت منابع تنها راه موفقیت شرکت ها

مدیریت منابع تنها راه موفقیت شرکت ها مدیریت منابع تنها راه موفقیت شرکت ها
استفاده مناسب از منابع و مدیریت آنها باعث موفقیت شرکت ها می شود، پرورش و مدیریت نیروی انسانی کارآمد باعث اوج گرفتن هر شرکتی از هر مرتبه ای می شود.
داشتن تناسب بین سمت و شخصیت کارمندان به معنی قرار گرفتن افراد در جایگاه شغلی متناسب با ویژگی های شخصیتی آن ها و تلاش برای ارتقا دانش و مهارت های خود در جهت رسیدن به موفقیت است.

مدیریت کارکنان

مدیران هوشمند و موفق در دنیا در تلاش هستند تا قوانین شرکت خود را در جهت اصول و اهداف تعیین شده و محدود نکردن آزادی عمل کارکنان وضع کرده و بین آنها تعادل برقرار کنند، ثمره این کار باعث توسعه ی عملکرد کارمندان و افزایش خلاقیت کارکنان می شود.
یک نکته کلیدی که در اینجا باید گفته شود اینست که مدیران هوشمند هرگز تمام کارکنان خود را با یک روش مدیریت و کنترل نمی کنند. آنها همیشه با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی و الگوی رفتاری به همراه روحیات هر یک از کارکنان به هدایت آنها می پردازند. نقش هر یک از کارکنان در رسیدن به اهداف شرکت باید ملموس و مشخص باشد. برای جلوگیری از برخورد نامتعارف کارکنان با حراست جهت کنترل ورود و خروج می توان از گیت های کنترل تردد هوشمند استفاده کرد.

مدیریت دانش

وجود دانش در یک شرکت در اصل سرمایه اصلی شرکت می باشد، دانش برای رشد و ارتقاء باید در بین کارکنان مبادله شود. کارکنان شرکت ها باید توانایی حل و مشکلات را در شرکت یاد بگیرند. مدیریت دانش باعث افزایش کارایی کارکنان در مدیریت مشکلات شده و افزایش کارایی بخش های مختلف شرکت را در بر خواهد داشت.

مدیریت خلاقیت

یکی از عوامل موفقیت شرکت ها ایجاد خلاقیت می باشد که برای رسیدن به آن باید با شکوفا کردن خلاقیت فرد به فرد کارکنان این امر میسر شود.
با داشتن کارکنان خلاق می تواند به ایده های جدید و ناب دست یافت که شاید این ایده ها با کاهش هزینه ها یا افزایش درآمد به بهره وری بیشتر شرکت بیانجامد. این کار باعث می شود که شرکت شما در بازار پویا و رقابتی ظاهر شود.
خلاقیت فرد به فرد کارکنان به ویژگی های شخصیتی آنها بستگی دارد و ویژگی های هر فرد به نسبت دیگر افراد ممکن است متفاوت باشد. ایجاد انگیزه در کارکنان بسیار مهم و حیاتی بوده و برای تحقق آن باید رفاه و شادی را در سازمان به آنها هدیه داد. داشتن پشتکار، ریسک پذیری، داشتن چالش و اعتماد به نفس در کارکنان باعث پیشرفت فردی آنها شده و داشتن چنین کارکنان پویایی برای یک شرکت بزرگترین سرمایه جهت رشد و بالندگی است.

مدیریت یادگیری

شرکت هایی زودتر موفق می شوند که زودتر و بهتر از رقیب های خود یاد بگیرند و زودتر در مسیر قرار گیرند. توانایی کسب دانش و یادگیری مجموعه کارکنان در حل مشکلات و پیشرفت شرکت بسیار اهمیت داشته و روش های انجام امور را به نسبت گذشته تغییر می دهد و در نتیجه باعث بهره وری بخش های شرکت و افزایش راندمان کاری کارکنان می شود.

مدیریت مالی

هدف اصلی یک شرکت رسیدن به وضعیت مالی ایده آل و پر سود می باشد، شرکت ها با داشتن وضع مالی خوب می توانند به نیاز های کارکنان خود پاسخ بهتری داده و از هر نظر آن ها را تامین کنند تا نتیجه اقدام خود را با رفاه و آرامش بیشتر ببینند ولی اگر وضع مالی شرکت خوب نباشد همین فشار ممکن است باعث افزایش فشار مالی بر کارکنان و در نتیجه افت روحیه در آنها گردد.
امکانات و تجهیزات خوب در شرکت که با اوضاع مالی خوب همسو است باعث رغبت و اشتیاق به کار کارمندان می شود، مدیران با تجربه از اهمیت تزریق پول به شرکت ها اطلاع دارند و عدم مدیریت آن ممکن است شرکت را به چالش بکشاند.

مدیریت مشتری

مشتریان یک شرکت مهم ترین منبع تامین سود و هزینه های شرکت می باشد، پس برای داشتن یک شرکت رو به رشد باید مشتریان وفادار جذب و پرورش داد، این کار باعث پیشرفت و موفقیت شرکت شده و سود تضمینی را به همراه دارد. شرکت های گوناگونی از طریق بازاریابی مشتریان پیدا می کنند. برای نگه داشتن مشتریان باید نیازها، روحیات و علایق آنها را بشناخته و به نسبت آن خدمات با محصولات شرکت را ارائه دهید.
ارتباط با مشتریان باعث می شود تا بهتر متوجه شویم نیاز آنها چیست و به نسبت آن شرایط محصولات و خدمات خود را تغییر دهیم تا با نیاز آنها هم راستا شود.

تماس با ما

۰۲۱۸۸۱۰۱۶۵۴ - ۰۲۱۸۸۱۰۱۶۵۳ - ۰۲۱۸۸۱۰۱۶۵۰ .

عضویت در خبرنامه