×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 243

موفقیت شرکت ها در گرو موفقیت کارکنان

موفقیت شرکت ها در گرو موفقیت کارکنان موفقیت شرکت ها در گرو موفقیت کارکنان
مدیران شرکت ها راهکارهای بسیاری برای دست یابی به موفقیت را امتحان می کنند، هدف همه راه ها با هم برابر است ولی روش انجام و ضریب تاثیر گذاری هر کدام متفاوت می باشد.
مشکلات متعدد عامل عدم موفقیت یا کاهش سرعت در رسیدن به موفقیت شرکت ها می باشد از این رو مدیران با شناسایی اهداف طولانی مدت و کوتاه مدت به همراه بررسی و کنترل عملکرد شرکت در رسیدن به اهداف در تلاش هستند از این موانع و مشکلات عبور کرده و شرکت را همواره در حال گسترش و موفقیت هدایت کنند.

تعهد کارکنان در پیشبرد اهداف

یکی از علت های موفقیت شرکت ها تعهد کارکنان به اهداف و فعالیت های آن شرکت می باشد و تلاش در مسیر تحقق اهداف تعیین شده می باشد. برای داشتن کارکنان متعهد باید شرایط محیطی و کاری مناسب در اختیار آنها قرار داد به عنوان مثال دغدغه های معمول آنها از جمله درآمد و شرایط کاری مناسب و قابل قبول فراهم شود.
کارکنان هر شرکت از ابتدای روز استخدام انتظاراتی از مدیران و مسئولان شرکت دارند و به نسبت آن هم برای انجام وظایفی که برای آنها تعریف شده اند  آماده هستند، شرکت های بزرگ برای حل مشکلات و دغدغه های کارکنان خود می کوشند و حتی برای این منظور واحد های مستقل تعریف کرده اند تا با افزایش رفاه و امکانات باعث کم شدن دغدغه های کارکنان شده تا در محل کار فقط به فکر اهداف شرکت تلاش کنند.
به طبع از شرکت کارکنان در این محیط بسیار آرام و با انگیزه خواهند بود تا با ذهن باز و آرامش خاطر نسبت به حل مشکلات و سیر مسیر موفقیت با سرعت بالا به پیشبرد اهداف شرکت کمک کنند.

اولویت بندی و مدیریت زمان

فشار های بسیاری برای شرکت ها باعث کاهش منابع کمتر از قبل شده است، به همین خاطر اولویت بندی به یکی از مهمترین علت های موفقیت می شود، اولویت بندی سبب کنترل منابع در شرکت ها شده بطوری که موارد غیر ضروری نباید قبل از موارد ضروری از منابع موجود یک شرکت استفاده کنند تا حداقل های نیاز یک شرکت تامین شود.
مدیریت زمان کارکنان باید اصولی و حساب شده باشد، کارکنان باید در زمان خاص بصورت همزمان در شرکت حاضر و در پایان زمان اعلام شده از شرکت خارج شوند، این کار باعث هماهنگی امور بین کارکنان شده و تمام امور همزمان قابل پیگیری و کنترل می باشد، در صورت نیاز به کنترل ورود و خروج کارکنان می توانید از دستگاه های حضور غیاب و گیت های کنترل تردد استفاده کنید تا باعث نظم بخشیدن به ورود و خروج کارکنان شوید.

مسئولیت پذیری کارکنان

مسئولیت پذیری کارکنان یکی از عوامل موفقیت شرکت ها برای رسیدن به اهداف پیش رو می باشد. استفاده از کارکنان در پست هایی که دارای تخصص قبلی توسط افراد است باعث پیشبرد امور و پیشرفت کاری آنها می باشد. داشتن مسئولیت برای هر یک از پست ها باعث ایجاد نقش مدیر آن پست بوده که وظایف بیشتری برای کارکنان ایجاد می کند، اما کارکنان نیز در قبال مسئولیت خود نیز باید مزایایی برای خود داشته باشند که مدیر عامل باید در این مورد باعث جلب رضایت آنها شود تا امور بصورت بخش به بخش مدیریت شده و توسط مدیرعامل کنترل گردد.

نوآوری در موفقیت شرکت ها

یکی از دلایلی که دو شرکت همسو در کسب و کار از هم پیشی می گیرند نوآوری و خلاقیت در انجام امور و ارائه خدمات یا محصولات می شود. با تشویق کارکنان برای ایجاد نوآوری در امور خود و شرکت می توان باعث ایجاد راهکارهای موثر رشد شرکت ارائه داد، این تشویق می تواند  پاداش، افزایش حقوق، ترفیع رتبه و مقام گرفته باشد یا افزایش رفاه و امکانات مجموعه باشد تا برای کارکنان قابل لمس و دست یافتنی گردد.

قدرت کارکنان در موفقیت شرکت

موفقیت آرزوی همه  افراد در هر شغل و پیشه است، موفقیت شرکت نیز از آن دسته اهدافی است که هر مدیری برای دستیابی به آن از هیچ  گونه کوششی دریغ نمی کند. برای رسیدن به موفقیت یک شرکت باید عوامل اثر گذار در موفقیت و موانع آن را مورد بررسی قرار داد.
امروزه قدرت شرکت ها فقط تحت تاثیر تجهیزات و امکانات مدرن نیست، بلکه به رشد، توسعه و چگونگی بکارگیری نیروی انسانی وابسته است، نیروی انسانی هوشمند تضمین کننده بقا و رمز موفقیت یک شرکت است و در مقابل آن نیروی انسانی غیر هوشمند و ناکارآمد منابع شرکت را هدر داده و باعث جلوگیری از رشد و زوال شرکت می شود. برای رقابت پذیری در شرکت باید با آموزش مستمر به افراد و استفاده از آنها در قسمت های مختلف برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

تماس با ما

۰۲۱۸۸۱۰۱۶۵۴ - ۰۲۱۸۸۱۰۱۶۵۳ - ۰۲۱۸۸۱۰۱۶۵۰ .

عضویت در خبرنامه